UNIQLO Naamsepoort opent de deuren op woensdag 2 september om 10.00 uur

Brussel, 1 september 2020 - De Japanse mondiale kledingretailer UNIQLO bevestigt vandaag opnieuw dat het zijn vierde winkel in België aan de Elsensesteenweg 4-10 in Brussel opent met een korte ceremonie op woensdag 2 september om 10 uur met naleving van de veiligheidsmaatregelen uitgevaardigd door de Belgische overheid.

De winkel van UNIQLO aan de Naamsepoort heeft een totale verkoopsoppervlakte van ongeveer 1.300 vierkante meter en biedt naast kleding voor vrouwen, mannen, kinderen en baby’s ook het volledige assortiment van de herfst- en wintercollectie van Ines de la Fressange aan. In de volledig nieuwe winkel vindt u ook een kleurrijke muurschildering aan de trap die ontworpen en geschilderd werd door het Brusselse kunstenaarsduo Hell’o Collective. Margaux Baert, de papierkunstenares en ambachtelijke ontwerpster uit Elsene, maakte de decoratie voor de afdeling duurzaamheid van de winkel.

Met de opening van de nieuwe winkel kan een nog groter aantal klanten UNIQLO LifeWear kopen, eenvoudige kleding van hoogwaardige kwaliteit voor het alledaagse leven. Bovendien heeft het bedrijf de krachten gebundeld met een aantal lokale partners om de lokale gemeenschap te ondersteunen. Kaman Leung, Chief Operating Officer van UNIQLO Belgium, had het volgende te zeggen over de aankondiging van vandaag: “Als een wereldwijd merk vinden wij het belangrijk om de lokale bevolking en plaatsen waar we als bedrijf aanwezig zijn te waarderen en te respecteren, zeker nu we als maatschappij met enorme uitdagingen geconfronteerd worden. Wij zijn allemaal met elkaar verbonden en wij moeten deze verbindingen koesteren en versterken. Door lokale belanghebbenden te betrekken en partnerschappen aan te gaan met inspirerende mensen uit de wijk willen wij ons steentje bijdragen en iets teruggeven aan de gemeenschap.”

Een lokale benadering voor de campagne voor de opening van de winkel
Ontmoet de ondernemers, creatieve denkers en gemeenschapsbouwers die de wijk rond de Naamsepoort doen herleven met hun eigen platforms, ateliers, cafés en duurzame concepten! Het zijn inwoners van Brussel met ambitie en liefde voor hun stad.

FANNY SCHENKEL, MANAGER BIJ CHEZ RICHARD
Fanny Schenkel is samen met Thomas, Mallory en Sadri de manager van Chez Richard, een mythisch bistro in Brussel dat het daglicht zag in 1890 en na een lange sluiting opnieuw openging in 2016 onder leiding van dit enthousiaste viertal.

DOMINIQUE NZEYIMANA, MEDE-EIGENAAR VAN KNOTORYUS AGENCY, “THE MOST” PODCAST
Dominique Nzeyimana is mede-eigenaar van Knotoryus Agency en presentator en producent van de succesvolle podcast “The Most” waarin zij mensen interviewt. Vanuit haar Brusselse loft spreekt zij over leven en carrière, hoogte- en dieptepunten met legendarische figuren en opkomend talent in de wereld van de mode, muziek, kunst en cultuur.

JULIEN GAUCHEROT EN MATT SAMRA, AMBACHTELIJKE NOTENBOTER
Matt (uit Nieuw-Zeeland) en Julien (uit België) zijn de twee oprichters van BUDDY BUDDY, een geliefd atelier voor “notenboter” en veganistisch café waar biologische notenboters in kleine hoeveelheden gemaakt worden.

TIMOTHY MUDIAYI, MODEL, ZANGER EN INFLUENCER
Timothy - op Instagram beter bekend als @timonthegram - heeft meer dan 111,000 volgers die zijn invloedrijke stijl, inspirerende woorden en mode-avonturen nauwgezet volgen van Brussel tot L.A.

AMANDINE MAZIERS, OPRICHTER VAN HAUT LES COEURSIn een vorig leven was Amandine Maziers de hoofdredacteur van Victoire (nu So Soir genoemd). Tegenwoordig leidt ze een succesvolle bloemenbezorgdienst Haut Les Coeurs: biologische boeketten die met de fiets van het veld tot bij je thuis gebracht worden.

KIOSK RADIO, ONLINE RADIOPLATFORM
Mickael Bursztejn, Jim Becker, Nicolas Bucci en Thomas Kok beheren samen het radioplatform Kiosk Radio. Een ruimte - in een kleine houten kiosk in het Warandepark in Brussel - waar lokale dj’s elkaar ontmoeten en waar de lokale gemeenschap onder de bomen danst. Ze hebben een afspeellijst opgesteld om de opening van de winkel van UNIQLO aan de Naamsepoort te vieren, waar de klanten in de winkel naar kunnen luisteren.

Activiteiten voor de opening en speciale aanbiedingen
Tijdens de periode van de opening organiseert UNIQLO een aantal activiteiten en zijn er een aantal aanbiedingen om de opening te vieren.

Hieronder vindt u de lijst van aanbiedingen voor de opening, geldig van 2 tot 12 september:

- ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ Vrouwen: Extrafijne merinowol L/S trui, 24.90 € – 29.90 €

- ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ Mannen: Extrafijne merinowol L/S trui, 24.90 € – € 34.90

- ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ Vrouwen: Rayon L/S Blouse, 24.90 € – 29.90 €

- ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ Mannen: Super Strijkvrij L/S Hemd, 24.90 € – 29.90 €

- ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ Vrouwen: Blocktech mantel, 69.90 € - 89.90 €

- ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ Mannen en vrouwen: Blocktech parka, 49.90 € - 69.90 €

- ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ Vrouwen: EZY 2-WAY Stretch enkelbroek, 24.90 € – 29.90 €

- ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ Mannen: EZY 2-WAY Stretch enkelbroek, € 29.90 – € 39.90

- ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ Vrouwen: Zachte fleece met volledige rits - Vest, 19.90 € – 24.90 €

- ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ Mannen: Zachte fleece met volledige rits -Vest, 19.90 € – 24.90 €

- ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ Kinderen: Lichte, warme, gewatteerde Parka, 29.90 € - 39.90 €

- ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ Kinderen: Zachte fleece met volledige rits -Vest, € 12.90 – € 14.90

Elke klant die meer dan €50 uitgeeft in de winkel van UNIQLO aan de Naamsepoort ontvangt een gratis tas uit biologisch katoen van UNIQLO met een exclusieve opdruk van het Brusselse kunstenaarsduo Hell’o Collective (zolang de voorraad strekt).

Op de dag van de opening en op zaterdag 5 september kunnen alle klanten bij aankoop deelnemen aan het Japanse Fukubiki-spel en een speciaal geschenk winnen van het merk of van lokale partners.

Overzicht van de winkel

Naam van de winkel: ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ UNIQLO Naamsepoort

Adres: ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ Elite House, Elsensesteenweg 4-10, 1050 Elsene

Verkoopsoppervlakte: ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ 1,300 vierkante meter over twee verdiepingen (gelijkvloers en kelder)