UNIQLO opent tweede winkel in Wijnegem Shopping Center op 25 maart 2016

De lanceringscampagne voor de tweede winkel in België pakt uit met lokale ambassadeurs

UNIQLO deelt vandaag mee dat het een tweede winkel opent in België, in het Wijnegem Shopping Center: op 25 maart 2016 om 10 u s ochtends gaan de deuren open. De winkel op het gelijkvloers van het shopping center zal collecties voor dames, heren en kinderen verkopen op een winkeloppervlakte van zon 650 vierkante meter. Naast de lente/zomer 2016 LifeWear-collectie vinden de klanten er ook een lijn die tot stand kwam in samenwerking met Liberty London.

UNIQLO kwam op de Belgische markt in oktober 2015 met de opening van een winkel aan de Meir, de populaire Antwerpse winkelstraat. De opening van een tweede winkel op 25 maart in het Wijnegem Shopping Center vormt een tweede en belangrijke stap in de uitbreidingsplannen van het merk voor de Antwerpse regio en België.

“Het stemt ons dankbaar te zien hoe de Antwerpenaren UNIQLO en onze LifeWear-filosofie in hun hart hebben gesloten”, zegt Takao Kuwahara, Senior Vice President van Fast Retailing Group en Chief Executive Officer van UNIQLO Europe. “We kijken alvast uit naar de opening van onze winkel in het Wijnegem Shopping Center, waar we zowel de lokale bevolking als bezoekers zullen verwelkomen.”

Campagne met vier lokale ambassadeurs voor Uniqlo
UNIQLO viert de opening van zijn tweede winkel in België met een speciale ‘People-campagne’. Véronique Leysen, Stijn Van de Voorde, Sihame El Kaouakibi en Marc Jacobs zijn vier bekende gezichten die hun opwacht maken voor de lens van fotograaf Frederik Vercruysse. De castleden voor de campagne zijn getalenteerde ondernemers, bekende mensen uit de media, vakmensen, mensen die grenzen verleggen met hun innovatieve aanpak en ondernemersgeest, toonbeelden kortom van UNIQLO’s LifeWear-filosofie. Zij laten zien hoe UNIQLO LifeWear naadloos past in het dagelijks leven van iedereen, ongeacht leeftijd, etnische groep, persoonlijke achtergrond of stijl.

• Véronique Leysen is de oprichtster van Maurice Coffee & Knits. Zij boekte succes met haar twee koffiebars en haar eigen breigoedlabel. Veel mensen kennen haar misschien nog van vroeger, toen ze acteerde en als presentator van het kinderkanaal Ketnet op tv te zien was.

• Stijn Van de Voorde is radiopresentator bij Studio Brussel in de ochtendshow ‘Siska staat op!’ Hij is ook dj en medeoprichter van het project Pop = Art, de tentoonstelling die 60 liedjesfragmenten uit 60 jaar popmuziek vertaalt in 60 grafische werken.

• Sihame El Kaouakibi is een sociaal ondernemer, innovator en inspirerend spreker. Zij geniet bekendheid als de oprichter van Let’s Go Urban en is CEO van A Woman’s View, dat overheids- en andere organisaties adviseert omtrent jeugd, talentontplooiing, stedelijke ontwikkeling, enz. Sihame gaat tot het uiterste om jongeren uit steden meer perspectief te bieden en hun eigenwaarde te vergroten door middel van dans, sport, muziek en media, iets waarmee zij uiteindelijk hun ondernemingszin stimuleert. In 2012 werd zij verkozen tot ‘Antwerpenaar van het jaar’.

• Marc Jacobs is een gedreven bakker en ondernemer. Hij opende zijn eigen bakkerij in 1983 en breidde zijn zaak sindsdien alsmaar verder uit. Momenteel baat hij drie bakkerijen en een tearoom uit in Wijnegem, Oelegem en in het Wijnegem Shopping Center. Zijn passie en enthousiasme werken aanstekelijk voor zijn team, dat het brood ter plaatse bakt en met de glimlach serveert.

Meer informatie is te vinden op www.uniqlo.com. Je kunt ons ook volgen op facebook https://www.facebook.com/uniqlo.belgium en op Instagram @uniqlo_be.

Karin Struys

Press Contact, UPR Corporate